torsdag den 10. maj 2012

Det bliver "spænde"nde

Ja, jeg ved det godt det var plat, men jeg kunne bare ikke lade være....
Nå, men ville bare lige vise, at det ikke kun bliver spænder til små piger eller tyndhårede damer.
Der vil også være mulighed for at lave noget, der ligner disse her:
Se lige det lækre skind, der er de skønneste farver!
Husk, at www.laederiet.dk har det største udvalg. Desuden er deres tilbehør som trykknapper, nitter osv det billigste jeg har kunnet finde, og udvalget er virkelig imponerende.
Hvis man bliver "hooked" vil jeg anbefale at tage turen til Århus, så man kan røre og se inden man køber, men ellers er de søde til at sende det man efterlyser.
Men husk pengepungen, man bliver hurtigt grebet af det, og det kan blive dyrt, selvom deres priser er gode!

10 kommentarer:

  1. Spændende blog du har her :) Her må jeg da helt klart følge med. Har længe gerne selv ville arbejde med skind, men har ikke rigtig kunne finde noget i nogle flotte forskellige farver. Men det har du kan jeg se :O) Hvad hedder det skind det du køber på læderiet til dine nøglekæder? Hvis jeg altså må spørge? :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er som regel resterne jeg køber, de er ofte tynde, men så limer jeg noget tykt skind under, så det bliver mere robust! Jeg plejer at skrive, at jeg er interesseret i mange forskellige farver og strukturer. Man køber dem kilovis, mener jeg. Man kan også ringe, så er det måske lettere at forklare, hvad man ønsker, og tro mig de har alt, hvad man kunne ønske sig!
      Det tykke skind jeg har under er fra en møbelpolstrer.

      Slet
  2. Jamen som du tryller.. det er jo fantastisk.. stakkels Matts..

    Han ser ikke meget til dig i disse dage...
    men jeg er så glad for at du ville lege med, i mine vilde idéer.. Det bliver jo så godt.

    Lone

    SvarSlet
  3. Hej Annette.
    Det var en meget flot og spændende workshop, du havde i dag.
    Jeg har virkelig fået blod på tanden :) Og sådan en tryllemaskine kan man jo nærmest ikke leve uden.
    Jeg glæder mig til at følge din blog fremover.
    Vh Louise.

    SvarSlet
  4. Hej Annette

    Tak for en hyggelig dag, og god vejledning. Kunne du måske lokkes til og lave en lille liste/oversigt over hvad der er man behøver for at komme i gang. Jeg tænker på udstyr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan prøve, men det kommer lidt an på, hvad man vil lave.
      Nittejern
      Huggepiber, til at lave huller til nitter og evt en stor til at lave cirkler til eksemplevis armbåndene
      Tryklåse og tilhørende jern
      textillim, fåes billigst i Biltema
      Universallim, evt Klebfest fra læderiet
      skærebræt i plastik, så huggepiberne ikke ødelægges
      Hvis man vil udstanse former skal man desuden have en Sissix maskine. De fåes i forskellige udgaver, der er også et andet mærke, mener det hedder Big Shot.
      Óg så en masse skind. Og spænder eller hvad man nu vil lave!
      Håber jeg har husket det meste! God fornøjelse med det!

      Slet
    2. Mange tak :) Det er rart nok lige og have de rigtige navne på tingene - er nok nødt til og investere i noget udstyr. :)

      Slet
    3. Lige et spørgsmål eller 2 mere.

      Hvilken størrelse nitter skal man bestille for at lave de armbånd vi lavede ??

      Og Hvilken størrelse huggepibe?

      Når man vælger farve er nikkel så den er ligner sølv?

      Slet
    4. Hej igen,
      Jeg bruger nitterne, der hedder 6x7 mm, og bare de almindelige, ikke de dobbeltkapslede.
      Og ja, nikkel ligner sølv!
      Min huggepibe hedder 30 mm, men de fåes i mange størrelser.

      Slet